Garaža test – Volkswagen Caddy5 Compact Life 2.0 TDI

1 0

Samo mesec dana nakon što je stigao na domaće tržište, novi Caddy našao se na našem testu. Putnička verzija, koja nosi oznaku Compact, u Life paketu opreme, stigla je sa slabijom verzijom dvolitarskog dizel agregata. Ipak, svi su prvo primetili i pozitivno komentarisali Costa Azul metalik boju.

Kupci mogu, pored osnovne bele, birati između 7 zanimjivih, metalik boja, dok je crna boja posebna, sa bisernim efektom. Verujemo da koju god boju izabrali Caddy će biti primećen. Tu je i potpuno novi dizajn, sa atraktivnim prednjim krajem, dok otpozadi preovladava klasičan izgled. Bitno je naglasiti da je sa novim dizajnom prednjeg dela postignut i koeficijent otpora od samo 0.30 što je sjajan rezultat za ovaj segment. Iako ima dosta konkurenata Caddy je prepoznatljiv po svom dizajnu i teško ga je pomešati sa drugim modelima.

To nas i ne čudi obzirom da ga poznajemo već 42 godine. Debitovao je na tržištu severne amerike, kada je Volkswagen odlučio da napravi pikap na platformi Golfa. Da bi od 1982. godine stigao i u Evropu, a zanimljivo je da se za evropsko tržište proizvodio u fabrici TAS, u Sarajevu i to sve do 1992. godine. U narednim generacijama delio je platformu i sa drugim modelima iz Volkswagen grupe, da bi danas, ponovo, mnoge elemente delio sa najnovijom generacijom Golfa. Prelaskom na MQB platformu Caddy dobija duže međuosovinsko rastojanje koje je povećano sa 2.682 na 2.755 mm. Caddy Cargo Maxi sada ima mesta za čak dve euro palete.

Svakako da je Caddy prevashodno teretno vozilo i kao takvo se najčešće viđa na ulicama, no vremena se menjaju. Nekada popularan MPV segment skoro da je ugašen, dok popularnost SUV i krosover segmenta i dalje raste. Koliko god bila manja zainteresovanost ipak određena grupa kupaca traži nešto drugačije, više prostora, veću funkcionalnost, uz istovremene osobine putničkog vozila. I zato je tu Caddy Compact, sa pet sedišta u kabini, velikim prtljažnikom, ali i lakim pristupom za utovar stvari, kao i brojnim drugim prednostima. Za njih je Caddy, možda ne jedini, ali svakako odličan izbor.

Kokpit, sa potpuno digitalnim instrumentima, izgleda nestvarno znajući da je u pitanju Caddy. Zavisno od opreme nudi se više veličina ekrana multimedije od 6,5 ‘’, 8,25 ‘’ ili 10,0 inča. Ovde imamo „Discover Media“ sistem sa najvećim ekranom, uz koji dolazi i 6 zvučnika, a spada u dodatnu opemu. Primećujemo i inovativne komande klima uređaja, koje osim što funkcionišu na dodir su i klizne. Jednostavno i zanimljivo za upotrebu. Kao i kod ostalih modela iz grupacije, mnogi klasični tasteri su zamenjeni senzorima koji reaguju na dodir. U nekim slučajevima pomalo iritantno. Recimo ako isključimo opciju automatskog podešavanja za svetla, te želimo prebaciti ručno na oborena ili duga, moramo više puta pritiskati na „mode“. Nekada je to bilo jednostavnije, okretanjem na željenu funkciju tastera sa leve strane, na koji smo navikli godinama. No vremena se menjaju.

Sam dizajn komadne table nije preterano dopadljiv, a i teško je pronaći bilo koji drugi materijal osim plastike. No sve deluje robusno i trajno, što se i očekuje. Raznih pregrada i mesta za odlaganje ima uvek dovoljno i svih veličina. Sedišta su vrlo komforna, čak i za krupnije osobe, dok pozadi imamo odvojena tri sedišta, gde se udobno mogu smestiti tri osobe. Prostora ima napretek, u bilo kom smeru da se okrenete.

Svakako, od ovog vozila ponajviše se očekuje od prtljažnika, a sa zapreminom od 1.213 litara, bez obaranja sedišta, ispunjava sva očekivanja. Rezervni točak je smešten ispod vozila, kao i kod prethodnog modela. Ovaj „trik“ omogućava lakšu zamenu ukoliko je prtljažnik pun stvari, ali ga istovremeno čini većim, uz nizak prag radi utovara. No treba voditi računa i o vratima prtljažnika, koja su ogromna, tako da ih nije lako otvoriti ukoliko ste parkirani preblizu nekog vozila ili zida.

Po pitanju motorizacije, Caddy se nudi isključivo sa 2.0 TDI agregatom, u tri verzije, bilo da je reč o teretnom ili putničkom modelu. U zavisnosti od opreme, može se birati između verzija sa 75KS, 102KS i 122KS. No u paketu opreme Life, koje poseduje test vozilo, nema najslabije verzije od 75KS. Da budemo iskreni, u prvi mah smo pomislili da je i ova verzija sa 102KS pomalo slaba za Caddy. Iako nije trkač, sa gotovo 13 sekundi potrebnih za sprint do 100km/h, u praksi nas je Caddy razuverio. Sa 280Nm, dostupih već od 1500 obrtaja. uz dobro sihronizovan manuelni menjač, sa lakoćom izlazi na kraj sa 1.580kg teškim vozilom, plus putnici. Istina, nismo ga preterano opteretili, ali to mu i nije namena. Kome treba teretna verzija, odabraće istu. Za prvenstvenu namenu, prevoz putnika i ličnih stvari, smatramo da nije neophodno izdvojiti 1200 evra više za snažniju verziju. Dugoročna potrošnja na pređenih 1300km, uz prosečnu brzinu od 35 km/h, iznosi 6.1 litar.

dužina/širina/visina (mm)
4,500/1,855/1,798

 

Prelazak na MQB platformu doneo je i bolje vozne karakteristike. Pored preciznog upravljanja nema ni neprijatnog naginjanja u krivinama, što se očekuje obzirom na visinu vozila. Sa lakoćom se upravlja i u gradu, a i pored dužine od 4.5 metara, ocenjujemo da je prilično okretan. Vozaču umnogome pomažu razni sistemi asistencije kojima je testirani primerak opremljen, a deo su dodatne opreme. Pet od 19 sistema asistencija su potpuno novi a neki od njih su: Travel Assist, Front Assist, takođe i prvi put u segmentu gradskih dostavnih vozila: Trailer Assist za manevrisanje prikolicom, poznat iz modela Crafter.

Na kraju ne možemo da preskočimo cenu ovog modela, koja se u putničkoj verziji kreće od 21.006 evra, a u zavisnosti od opreme i verzije motora može koštati i 50% više, kao u slučaju testiranog vozila. Cargo, odnosno teretne verzije, su svakako pristupačnije i osnovni model se nudi već po ceni od 19.012 evra, odnosno 15.843 bez PDV-a.  Rast cena automobila proizvođači pravdaju unapređenjem u vidu novih sistema bezbednosti, asistencija, kao i digitalnim uređajima sa mnoštvom opcija. Sa druge strane koriste se zajedničke platforme radi smanjenja troškova. Novi Caddy je primer vidno unapređenog vozila, u odnosu na prethodne generacije. Približio se osobinama putničkog vozila više nego ikada ranije, a pritom je ostao funkcionalan i upotrebljiv za sve namene. Stoga mu ni nešto višu cenu ne možemo zameriti.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *